بيان مشترك من الحزب الشيوعي الثوري ورابطة الطلاب الاشتراكيين (انتهى الدرس يا غبي)

25 10 2012

صدر البيان بتاريخ 30 مارس 2012

انتهى الدرس يا غبي.

مثل قديم , اذا تعاركت البهايم فده من حظ الركيبة .

المتآمرون على الثورة من اسلاميين ومجلس سمكري قتل الثوار وعرى البنات الثوريات بدم بارد , وبناء عليه تآمر الاخوان على الثورة عشان المجلس اللي خدوه بصفقة مشبوهة مع العسكر , والكداب بيفضل يكدب لغاية ما يصدق كدبته , اتخيلوا انهم استولوا على المجلس بالتزوير .

استولوا عليه وبيخوفونا من سيناريو 54 وناسيين اننا فـ 2012 وفي شعب يوم بعد يوم بيترفع وعيه اكتر وفي شباب مكمليين ومؤمنيين بان لازم تكمل الانتفاضة وتبقى ثورة ونحقق اهدافها عيش حرية عدالة اجتماعية والقضاء على الفساد والاستبداد ومحاسبة الحرامية ولصوص الوطن اللي باعوا المصانع والاراضي وفاكريين ان الشعب مش فاهم اللعبة وان هما الاتنين من طبقة رأسمالية واحدة واتفضحوا زي ما بيقول المثل ماشفوهمش وهما بيسرقوا شافوهم وهما بيتحاسبوا .

شعب مصر العظيم , الحل مش فردي الحل جماعي , يا نعيش كلنا فل يا نموت احنا الكل , وانتفاضة يناير 2011 هي بداية لثورة اشتراكية لتحقيق المساواة بين الجميع بلا تمييز والقضاء على الفقر والبطالة والعنوسة والظلم والجوع , الاشتراكية هي المخرج الوحيد لمصرنا الحبيبة , الاشتراكية يعني نهضة علمية وثقافية وبناء مصانع ومدارس ومستشفيات واستصلاح اراضي واكتفاء ذاتي واستقلال وطني حقيقي.

يلا بينا ننقذ مصر وننقذ شبابها , ونخليها احسن بلد في الدنيا . ان الحزب الشيوعي الثوري ورابطة الطلاب الاشتراكيين يدعون كل مصري شريف للانضمام لصفوفهم من أجل الخلاص وبناء الاشتراكية وعشان يبقى العمل لمن يعمله والارض لمن يزرعها ويبقى العلم في خدمة الانسان والوطن والفن والابداع, بلدنا مليانة خير بس ناقصنا تخطيط والاشتراكية هي الحل الوحيد .

ياما موايلي الهوا.. ياما موايليا.. طعن الخناجر ولا حكم الخسيس فيا

الحزب الشيوعي الثوري

http://www.facebook.com/cpregypt

01220235693 – 01095880371

رابطة الطلاب الاشتراكيين

http://www.facebook.com/socialiststudentseg

01114435407

Advertisements

إجراءات

Information

اترك رد

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s




%d مدونون معجبون بهذه: